KNLTB Voorjaarscompetitie 2022

16 november 2021

Beste leden,

Wat fijn dat we dit najaar weer een competitie hebben kunnen spelen. Dankjewel aan alle teams voor hun inschrijving en bijdrage aan een sportief seizoen dit jaar ondanks allerlei maatregelen die tussentijds aangepast werden. Op enkele inhaaldagen na is de huidige competitie afgerond, met dit seizoen 2 kampioenteams binnen TV Leunen. PROFICIAT!

Vanaf nu is het mogelijk om je alweer in te schrijven voor de voorjaarscompetitie 2022.

De voorbereidingen voor de KNLTB-voorjaarscompetitie zijn begonnen. Alle handige downloads die je nodig hebt als captain van jouw team die gaan over de competitie, zoals speeldata, begintijden, leeftijden en promotiemiddelen kun je gemakkelijk vinden op centrecourt.nl.

Als teamcaptain word je gevraagd als aanspreekpunt van jouw team te fungeren, maar ook om alle organisatie rondom de competitie avonden op je te nemen. Denk hierbij aan: invoeren teamopstelling, invoeren uitslagen, gezamenlijke verantwoording kantine beheer etc.; zie bijlage teamcaptains najaar 2021.

• Kijk voor het inschrijven alle documenten die hierbij zijn meegestuurd goed door.
  • De inschrijving kan plaatsvinden middels het toesturen van de volgende gegevens per team: 1. Naam teamcaptain. 2. Voornaam en achternaam inclusief bondsnummer per teamspeler. 3. Volledige competitienaam van competitiesoort welke je graag speelt bijvoorbeeld: Heren Dubbel 35+ vrijdagavond.
  • Stuur jullie volledige teamgegevens in een mail naar [email protected].
  • Alleen volledig ingevulde teamgegevens kunnen worden meegenomen voor inschrijving.
  • Je mailing is ontvangen en verwerkt nadat je hierover ook een bevestiging hebt ontvangen. Heb je na enkele dagen nog geen bevestiging, neem dan contact op met Yvonne Theunis.

Inschrijven kan tot uiterlijk zondag 9 januari 2022, 23.59 uur.

LET OP: WIJZIGINGEN

Om de drukte op vrijdagavond te reguleren én toekomstige groei mogelijk te maken heeft de KNLTB besloten dat er met ingang van 2022 tijdens de KNLTB Voorjaarscompetitie op vrijdagavond 'om de week' wordt gespeeld.

Wat houdt 'Om de week spelen' op vrijdagavond precies in?

• Teams spelen om de week competitie, de gemengde teams én 8&9 Tennis starten één week eerder dan de reguliere competitie, namelijk op 1 april; de heren- en damesteams starten gelijk met de reguliere competitie op 8 april.
  • Alle teams spelen volledige wedstrijden met een supertiebreak in de 3e set;
  • Ieder team heeft in totaal 5 speeldagen, om de overlap met toernooien en andere activiteiten van de verenigingen zoveel mogelijk te beperken;
  • De totale organisatie voor de VCL op vrijdagavond is daarmee 10 weken (exclusief inhaaldagen). De overige competitiesoorten duren gewoon 7 weken.

Daarnaast zal er in 2022 een wijziging in de competitiebijdrage plaatsvinden.

Bij vragen, neem dan z.s.m. contact op met Yvonne Theunis via het mailadres [email protected]

We zien jullie inschrijving graag tegemoet!

Nieuwscategorieën

Vragen?