Algemene info

TENNISVERENIGING LEUNEN-VEULEN-HEIDE

Onze club is te vinden op Sportpark "t Klaverblad" te Leunen

Tennisvereniging Leunen-Veulen-Heide is opgericht in 1990 en heeft op het moment ongeveer 200 leden, ± 180 senioren en 20 junioren.
We spelen het gehele jaar door op 4 smash court banen.

Sinds 2007 zijn we lid van de KNLTB en wordt er deelgenomen  aan de KNLTB voor- en najaarscompetitie.  We spelen mee op de donderdag- en vrijdagavond en op de vrijdagmiddag. Er zijn ook mogelijkheden voor de zaterdagmiddagcompetitie.

Ook organiseren we jaarlijks in maart het AWI-Klaverblad-toernooi onder auspiciën van de KNLTB. Verder organiseren we jaarlijks diverse interne toernooien en hebben we natuurlijk onze clubkampioenschappen welke we ieder jaar in het voor- en najaar organiseren.

Alle toernooien en de competitie zijn voor alle leden, ook beginnende leden zijn van harte welkom, meedoen is belangrijker dan winnen en is de beste manier om andere leden te leren kennen.

Sinds 2020 hebben we ons tennispark gemoderniseerd door op het dak van ons clubhuis zonnenpanelen te plaatsen. Daarnaast hebben we ook in 2020 onze veldverlichting vervangen door LED-verlichting. Op deze manier draagt ook TV Leunen V-H bij aan een beter milieu.

Tennisvereniging Leunen-Veulen-Heide, afgekort TV Leunen V-H, is een club waar gezelligheid en sportiviteit hoog in het vaandel staan.

Mocht je vragen tips of opmerkingen hebben over onze club, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

De historie van onze vereniging

De eerste initiatieven om tot oprichting van een tennisvereniging te komen zijn al genomen in 1984.
Ruimte op het sportpark, die door voetbal en korfbal, moest worden afgestaan, bleek moeilijk realiseerbaar.

Vijf jaar later was door bemiddeling van de sportstichting die ruimte er wel. De initiatieven van 1984 werden uit de kast gehaald en 17 januari 1990 werd de tennisvereniging opgericht.

Tennisvereniging Leunen-Veulen-Heide was een feit. In samenwerking met de sportstichting zijn begin 1990 twee kunstgras tennisbannen gerealiseerd op sportpark 't Klaverblad in Leunen. Deze banen zijn 26 augustus 1990 door de wethouder van sport officieel geopend.

Secretaresse Margriet van Glabbeek en bestuurslid Annemie Lucassen vegen de nieuwe tennisbanen.

De vereniging startte met 180 senioren en 20 junioren.
Het clubhuis bestond uit een tuinhuisje.
Bij grotere evenementen o.a clubkampioenschappen werd er een oude legertent bijgeplaats. Niet confortabel maar wel gezellig en nostalgisch.

De vereniging groeide en er was al snel behoefte aan meer ruimte. In 1995 werd de 3e kunstgras baan gerealiseerd en werd ook het clubhuis een feit.

In 2009 is het clubhuis uitgebreid met douches en toiletten, zodat de club geschikt werd voor de KNLTB competitie

Doordat onze leden in de loop der jaren steeds fanatieker en vaker gebruik van de banen gingen maken, werd de baanbezetting erg hoog. In 2016 resulteerde dit in het vervullen van de wens tot het realiseren van een 4e baan.

Het Bestuur

Vragen?